Kültürel kimlik, bir bireyi ya da toplumu diğerlerinden ayıran ya da ortak kılan nitelikler, değerler ve ilişkiler bütünü, bir başka deyişle bir aitlik ilişkisidir. Doğaldır ki her ülkenin sanatı, kültürünün bir yansımadır. Türk tarihi gibi Türk sanatı da değişik coğrafyalarda yaşamış, gerçekleşmiş ve süreklilik kazanmıştır. Türklerin kendi sanat anlayışları doğrultusunda bir süsleme zevkine sahip oldukları görülmektedir. Geometrik şeklilerin, bitkilerin belli bir düzen içinde bir araya gelmesiyle oluşan motifler geleneksel el sanatlarında çokça kullanılmıştır. Bu doğrulturda oluşturduğumuz "My Cultural Codes " "Kültürel Kodlarım "projesi ile öğrencilerimizin geçmişle günümüz arasında bir bağ kurmasını ve matematiğin alt kavramlarından simetri, örüntü ve süsleme yeteneklerini proje ekini olarak geliştirmeyi amaçlıyoruz.
HEDEFLERIMIZ
Simetri, örüntü, süsleme matematik kavramlarını günlük hayata entegre ederek öğrenmelerini sağlamak.
• Yaratıcılığını gelişen,kendine güvenen,kendine ait sanatsal bakış açısı oluşturan renklerin ve desenlerin dilini iyi kullanan bireyler yetiştirmek.
• Okul aile işbirliğini güçlendirmek,
• Kültürel kodlarımızı gelecek kuşaklara aktarmak ve geleneksel el sanatlar hakkında farkındalık oluşturmak.
• Öğrencilerin yaşam becerilerini geliştirmek ve onları hayata hazırlamak.
• Öğrencilerin atölyelerde işbirliği yapmalarına fırsat vermek ve öğrencilerin empati yeteneklerini geliştirmek.
• Öğrencilerin bir ürün ortaya koymasını sağlayarak üretmenin hazzını keşfetmelerini sağlamak.
• Basit kodlama örneklerini yaparak algoritma becerisi geliştirmek.
BEKLEDİĞİMİZ SONUÇLAR
Bu atölyelerde gerçekleşen etkinliklerde, tasarlamayı, üretmeyi ve paylaşmayı hedefleyen, öğrenci merkezli, proje ve tasarım tabanlı yöntemlerin öne çıkması sağlamayı böylece Kültürel Kodlarını matematiğin alt dallarını kullanarak öğrenen çocukların sanata olan bakış açılarını geliştirmeyi ve desenlerin ,renklerin dilini kullanarak kendi kültürel kodlarını üretmelerini bekliyoruz. Öğrencilerin sorumluluk almaları ve bu sorumluluğun getirdiği duyguyu yaşamaları ve öğrencilerimizin çocukluk yaşlarında risk analizi gibi üst düzey becerileri yaşamalarına fırsat vermek ve kısaca 21. Yüzyıl becerilerine sahip bireyler yetiştirmeyi istiyoruz.